Add Value: Kend din kunde

Publikation: Ikke-skriftlig produktionSpilFormidling

Abstract

"Add Value – kend din kunde" er et brætspil, som giver både offentlige og private virksomheder unikke muligheder for at forbedre deres service overfor kunderne. Spillet giver, på en alternativ og handlingsorienteret måde, mulighed for at blive skarpere på kundeoplevelsen – hvor er der værdi at hente, og hvor kan der spares på tid og ressourcer? Dette samtidig med, at kunderne får den oplevelse og service, de forventer.

Når I spiller "Add Value – kend din kunde" sættes der fokus på Jeres kundeservice ud fra kundens perspektiv, og det er i alle Jeres kontaktflader med kunden. Lige fra kunden ”møder” Jer for første gang f.eks. på internettet eller i telefonen til kunden har ”forladt butikken”.

Denne unikke tilgang gør, at I kan optimere jeres forretning og kundeservice præcis der, hvor behovet er, og I bliver bedre til at give kunden den oplevelse, de forventer. Dette giver mersalg og gode anbefalinger i kundernes netværk.

Ved brug af et spil sker der en nivellering af hierakiet i organisationen. Og dermed får alle medarbejdere en stemme. Samtidig giver spilformen en meget uformel tone og organisationer får dermed alle medarbejdere til at bidrage aktivt.

Samtidig giver spilformen en hurtigere og nemmere måde at komme ned i dybden af virksomhedens service på en forståelig og overskuelig måde.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2016
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • oplevelsesøkonomi
  • innovation
  • brugerdreven innovation
  • aktionslæring

Citationsformater