Afsluttende rapport. Følgeforskning på projektet Tidlig naturfaglig nysgerrighed - indsats for børn i udsatte positioner (2021-2024)

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

Abstract

Denne rapport sammenfatter resultater fra og refleksioner over Københavns
Professionshøjskoles følgeforskning på Københavns Kommunes projekt Tidlig naturfaglig nysgerrighed – indsats for børn i udsatte positioner. Følgeforskningen har været optaget af forholdet mellem natur- og sciencepædagogik og social inklusion, og på de udfordringer og muligheder, der knytter sig til dette forhold. Forskningen har rettet sit blik mod kulturelle forståelser af pædagogiske forhold, pædagogisk praksis og pædagogisk organisering i de deltagende institutioner.
OriginalsprogDansk
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
Antal sider27
StatusUdgivet - jun. 2024

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Natur
  • børns deltagelse
  • science
  • social inklusion

Citationsformater