Projekter pr. år
Abstract
Denne rapport sammenfatter resultater fra og refleksioner over Københavns
Professionshøjskoles følgeforskning på Københavns Kommunes projekt Tidlig naturfaglig nysgerrighed – indsats for børn i udsatte positioner. Følgeforskningen har været optaget af forholdet mellem natur- og sciencepædagogik og social inklusion, og på de udfordringer og muligheder, der knytter sig til dette forhold. Forskningen har rettet sit blik mod kulturelle forståelser af pædagogiske forhold, pædagogisk praksis og pædagogisk organisering i de deltagende institutioner.
Professionshøjskoles følgeforskning på Københavns Kommunes projekt Tidlig naturfaglig nysgerrighed – indsats for børn i udsatte positioner. Følgeforskningen har været optaget af forholdet mellem natur- og sciencepædagogik og social inklusion, og på de udfordringer og muligheder, der knytter sig til dette forhold. Forskningen har rettet sit blik mod kulturelle forståelser af pædagogiske forhold, pædagogisk praksis og pædagogisk organisering i de deltagende institutioner.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Københavns Professionshøjskole |
---|---|
Antal sider | 27 |
Status | Udgivet - jun. 2024 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Natur
- børns deltagelse
- science
- social inklusion
Projekter
- 1 Igangværende
-
Tidlig naturfaglig nysgerrighed: Indsats, der styrker børn i udsatte positioner - følgeforskning
Jørgensen, N. J. (Projektleder), Husted, M. (Projektdeltager), Damgaard, B. V. (Projektdeltager) & Hasselstrøm, K. B. (Projektdeltager)
01/01/21 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning