AKT-vejlederens virke: En indkredsning af kompetencekrav, arbejdsindhold og udfordringer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

ATK-vejledning i praksis - en del af skolens udvikling giver et aktuelt overblik over det væsentligste indhold af AKT-arbejdsområdet. Efter en indledende introduktion til skolens aktuelle situation og AKT-arbejdets baggrund, indhold og hensigtsmæssige struktur tilbyder antologien et inspirerende indblik i AKT-arbejdet i praksis på en række centrale områder. Med dette udgangspunkt præsenteres læseren for den nyeste viden inden for faget og for konkrete redskaber til at håndtere AKT-arbejdet, for eksempel i forbindelse med klasseledelse, klasseproblematikker, sociale kompetencer hos elever, de stille elever, forældresamarbejdet, tidlig identifikation af problemer og forventninger til AKT-vejlederens kompetencer.
OriginalsprogDansk
TitelAKT-vejledning i praksis : En del af skolens udvikling
RedaktørerBjarne Nielsen
Antal sider20
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2011
Sider67-86
Kapitel3
ISBN (Trykt)978-87-7281-611-1
StatusUdgivet - 2011
Udgivet eksterntJa

Citationsformater