Aktionslæring som metode til udvikling af inkluderende praksis

Janne Olsson, Lene Nyboe Maltzahn

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    3129 Downloads (Pure)

    Abstract

    Kapitlet handler om, hvordan genkendelige hverdagspraksisser i daginstitutioner i nogle tilfælde ekskluderer børn, mens andre praksisser understøtter, at børn kan tage del i fællesskaber. Med afsæt i en konkret case argumenteres der for, at aktionslæring som metode kan gøre det muligt for pædagoger at styrke børns muligheder for deltagelse i fællesskaber.
    OriginalsprogDansk
    TitelDe mange veje mod inklusion : metoder og tilgange i pædagogers praksis
    RedaktørerTom Ritchie
    Antal sider16
    ForlagBillesøe og Baltzer
    Publikationsdato2014
    Sider49-64
    Artikelnummer3
    ISBN (Trykt)978-87-7842-329-0
    StatusUdgivet - 2014

    Emneord

    • social eksklusion

    Citationsformater