Abstract
Analyse af kompetencebehov i det danske dagtilbud ved
implementering af en styrket pædagogisk læreplan
Udarbejdet for EPOS, Efteruddannelsesudvalget for det Pædagogiske
Område og Social- og Sundhedsområdet
Rapporten har til formål at svare på følgende spørgsmål:
1. I hvilket omfang vil revisionen af den pædagogiske læreplan
efterspørge ændrede kompetencebehov i forhold til nye
opgaver og funktioner, som skal varetages af AMU-målgruppen?
2. På hvilke nye områder er der behov for revision/nyudvikling af
AMU for at møde kompetencekrav på jobområdet ud fra en
anbefaling i form af generelle principper for AMU uddannelsestilbud,
hvor det fremgår, hvordan det bedst giver mening at
udforme tilbuddene?
implementering af en styrket pædagogisk læreplan
Udarbejdet for EPOS, Efteruddannelsesudvalget for det Pædagogiske
Område og Social- og Sundhedsområdet
Rapporten har til formål at svare på følgende spørgsmål:
1. I hvilket omfang vil revisionen af den pædagogiske læreplan
efterspørge ændrede kompetencebehov i forhold til nye
opgaver og funktioner, som skal varetages af AMU-målgruppen?
2. På hvilke nye områder er der behov for revision/nyudvikling af
AMU for at møde kompetencekrav på jobområdet ud fra en
anbefaling i form af generelle principper for AMU uddannelsestilbud,
hvor det fremgår, hvordan det bedst giver mening at
udforme tilbuddene?
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | EPOS |
Antal sider | 80 |
Status | Udgivet - apr. 2018 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- kompetencer
- pædagogiske læreplaner