Abstract
Formålet med denne artikel er tosidet. Dels forsøger jeg at give en generel indføring i dansk som andetsprog gennem en klassisk gennemgang af det videnskabelige basisfag, dels forsøger jeg at tegne konturerne af et nyt forskningsperspektiv ved at fokusere på en flersproglig og flerkulturel praksis omkring de tosprogedes andetsprogstilegnelse. Fællesnævneren for min tilgang er, at vi lærer sprog i en større omfattende, flersproglig social kontekst, som bygger på en kompleks indsigt i sprogbrugerens samlede sproglige og kulturelle repertoire og sociale ressourcer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Pædagogik og lærerfaglighed : 18 bidrag |
Redaktører | Karen Marie Hedegaard, Anja Madsen Kvols, Benedikte Vilslev Petersen |
Antal sider | 18 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 16 jul. 2017 |
Udgave | 1 |
Sider | 171-188 |
Artikelnummer | 10 |
ISBN (Trykt) | 9788771298680 |
Status | Udgivet - 16 jul. 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- andetsprogsforskning