Andetsprogstilegnelse i et flersprogligt og flerkulturelt perspektiv

Benny Bang Carlsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Formålet med denne artikel er tosidet. Dels forsøger jeg at give en generel indføring i dansk som andetsprog gennem en klassisk gennemgang af det videnskabelige basisfag, dels forsøger jeg at tegne konturerne af et nyt forskningsperspektiv ved at fokusere på en flersproglig og flerkulturel praksis omkring de tosprogedes andetsprogstilegnelse. Fællesnævneren for min tilgang er, at vi lærer sprog i en større omfattende, flersproglig social kontekst, som bygger på en kompleks indsigt i sprogbrugerens samlede sproglige og kulturelle repertoire og sociale ressourcer.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogik og lærerfaglighed : 18 bidrag
RedaktørerKaren Marie Hedegaard, Anja Madsen Kvols, Benedikte Vilslev Petersen
Antal sider18
UdgivelsesstedAarhus
ForlagKlim
Publikationsdato16 jul. 2017
Udgave1
Sider171-188
Artikelnummer10
ISBN (Trykt)9788771298680
StatusUdgivet - 16 jul. 2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • andetsprogsforskning

Citationsformater