Anmeldelse af: Barn läser och skriver - specialpedagogiska perspektiv

Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

Abstract

Det er afgørende, at alle børn hurtigst muligt lærer sig at læse og skrive. Hvis de er i risiko for at komme i skriftsproglige vanskeligheder, har de krav på specialpædagogisk støtte. Det handler om at skabe positive udviklingscirkler, og derfor må den (special) pædagogiske indsats være funderet i et relationelt perspektiv. Læs antologien i sin helhed, da dette perspektiv så fremstår klarest – for det er svært for både forskere og praktikere at skifte fra en kategorisk og individorienteret forståelse og tænkning til en relationel. Men det er et MUST.
OriginalsprogDansk
TidsskriftViden om læsning
Udgave nummer8
Sider (fra-til)26-28
Antal sider2
ISSN2245-2761
StatusUdgivet - 1 sep. 2010

Emneord

  • sprogtilegnelse

Citationsformater