Abstract
Anmeldelse af: Uren Pædagogik
red. Thomas Aastrup Rømer, Lene Tanggaard og Svend Brinkmann
Forlaget KLIM, 2011
“Enhver undervisningssituation er en unik begivenhed. Ingen “klasser”, ingen læringsprocesser, ingen mennesker er fuldkommen identiske.” Sådan lyder et af Sten Nepper Larsens udsagn i kapitlet: ”Tanker om det lærende dyr og den urene pædagogik.”. Et andet udsagn lyder: ”Faget, sagen og flokken må kalde på en variation i undervisningsformerne og ægge til en gearskiftebevidsthed.” Sådan er det med uren pædagogik.
”Uren pædagogik” er en artikelsamling, der er redigeret af Thomas Aastrup Rømer, Lene Tanggaard og Svend Brinkmann.
red. Thomas Aastrup Rømer, Lene Tanggaard og Svend Brinkmann
Forlaget KLIM, 2011
“Enhver undervisningssituation er en unik begivenhed. Ingen “klasser”, ingen læringsprocesser, ingen mennesker er fuldkommen identiske.” Sådan lyder et af Sten Nepper Larsens udsagn i kapitlet: ”Tanker om det lærende dyr og den urene pædagogik.”. Et andet udsagn lyder: ”Faget, sagen og flokken må kalde på en variation i undervisningsformerne og ægge til en gearskiftebevidsthed.” Sådan er det med uren pædagogik.
”Uren pædagogik” er en artikelsamling, der er redigeret af Thomas Aastrup Rømer, Lene Tanggaard og Svend Brinkmann.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk pædagogisk Tidsskrift |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- uren pædagogik