Abstract
Ud over den indledende del, hvor jeg fortæller om min egen vej gennem og erfaringer med professionen fysioterapi, er opgaven delt i 3 hovedelementer:
1.Professions- og uddannelseskontekst, hvor jeg beskriver den professionskontekst, jeg befinder mig i, når jeg underviser på Fysioterapeutuddannelsen, Holstebro (FIH). Jeg reflekterer over de rammer, jeg er forpligtet til at forholde mig til, når jeg underviser. Endvidere reflekterer jeg over sammenhængen imellem uddannelsens elementer og mine egne kompetencer til at undervise på uddannelsen. Afslutningsvis reflekterer jeg over den faglige del jeg underviser i på FIH.
2.Faglige og pædagogiske kompetencer ift. professionsuddannelsen, hvor jeg jeg præsenterer den måde, jeg har struktureret min undervisning på efter Hiim og Hippe samt reflekterer over min egen rolle som underviser og vejleder samt udfordringerne deri. Jeg har valgt at systematisere efter Hiim og Hippe, da det giver en god referenceramme for mig som underviser både når det handler om at planlægge undervisningsforløb samt evaluere og reflektere over, om et forløb lever op til sit formål herunder hvordan, hvad og hvorfor. Desuden reflekterer jeg over, hvordan jeg inddrager international og national forskning i min undervisning.
I afsnittet 3.Faglige kompetencer ift. forsknings- og udviklingsaktiviteter beskriver jeg mine faglige kompetencer ift. forskning og udvikling (FOU). Jeg reflekterer over indhold og metode i forhold til min deltagelse i Borbjerg-projektet’ (projekt omkring motorisk screening og træning af børn), samt reflekterer over, hvordan jeg har inddraget projektet i min undervisning. Jeg reflekterer endvidere igennem opgaven over den faglige udvikling, jeg har gennemgået for at opnå de faglige kvalifikationer for at undervise i emnet Pædiatri og Videnskabsteori på FIH, deltage i og udvikle et forskningsprojekt. Desuden reflekteres der over fokus på pædiatri samfund og professionsuddannelse.
1.Professions- og uddannelseskontekst, hvor jeg beskriver den professionskontekst, jeg befinder mig i, når jeg underviser på Fysioterapeutuddannelsen, Holstebro (FIH). Jeg reflekterer over de rammer, jeg er forpligtet til at forholde mig til, når jeg underviser. Endvidere reflekterer jeg over sammenhængen imellem uddannelsens elementer og mine egne kompetencer til at undervise på uddannelsen. Afslutningsvis reflekterer jeg over den faglige del jeg underviser i på FIH.
2.Faglige og pædagogiske kompetencer ift. professionsuddannelsen, hvor jeg jeg præsenterer den måde, jeg har struktureret min undervisning på efter Hiim og Hippe samt reflekterer over min egen rolle som underviser og vejleder samt udfordringerne deri. Jeg har valgt at systematisere efter Hiim og Hippe, da det giver en god referenceramme for mig som underviser både når det handler om at planlægge undervisningsforløb samt evaluere og reflektere over, om et forløb lever op til sit formål herunder hvordan, hvad og hvorfor. Desuden reflekterer jeg over, hvordan jeg inddrager international og national forskning i min undervisning.
I afsnittet 3.Faglige kompetencer ift. forsknings- og udviklingsaktiviteter beskriver jeg mine faglige kompetencer ift. forskning og udvikling (FOU). Jeg reflekterer over indhold og metode i forhold til min deltagelse i Borbjerg-projektet’ (projekt omkring motorisk screening og træning af børn), samt reflekterer over, hvordan jeg har inddraget projektet i min undervisning. Jeg reflekterer endvidere igennem opgaven over den faglige udvikling, jeg har gennemgået for at opnå de faglige kvalifikationer for at undervise i emnet Pædiatri og Videnskabsteori på FIH, deltage i og udvikle et forskningsprojekt. Desuden reflekteres der over fokus på pædiatri samfund og professionsuddannelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Kvalifikation | Tom |
Vejledere/rådgivere |
|
Status | Udgivet - 31 aug. 2021 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- lektoranmodning
- lektorbedømmelse