Arkitektur, nysgerrighed og udfordring

Kirsten Skov

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    At undervise i og med arkitektur i billedkunstundervisningen har potentiale til at udvikle elevers visuelle, verbalsproglige og refleksive kompetencer og deres kompetencer til at være aktive, reflekterende og politiske deltagere i samfundet.
    Med afsæt i arkitekturen som et stykke visuel kultur og som den den fysiske iscenesætter af vores liv sætter artiklen spot på undersøgelser og hands-on arbejde i uderummet i en undersøgende og nysgerrighedsskabende rammesætning.
    Der er fokus på udvikling af form- og materialebevidsthed, oplevelsesopmærksomhed, farvepaletter og fagsprog, på konteksters betydning samt på skønhedsbegrebet som en relationel størrelse.



    OriginalsprogDansk
    TidsskriftBilledpædagogisk Tidsskrift
    Udgave nummer2
    Sider (fra-til)6-10
    Antal sider5
    ISSN0109-8616
    StatusUdgivet - 2012

    Emneord

    • billedanalyse
    • sprogudvikling
    • kreative processer
    • æstetik og didaktik
    • folkeskolen

    Citationsformater