Abstract
I dette videnskabelige essay foreslår jeg at tænke børn og teater og betydningen af indlevelse som bølgende bevægelser som noget, der strømmer igennem og bliver til i forskellige forbindelser. Det gør jeg ved at tænke børn, ligesom voksne, som tilblivelser, som nogle, der bliver til i relationer, menneskelige som ikkemenneskelige. Også når de er publikum til en teaterforestilling. At børn forbinder sig og bliver til med teater, med teksten, med fortællingen, med forestillingens genstande og materialer, med de andre kroppe, med lyde, med lys,
med latter, med gys, med de måder, hvor på der arbejdes med og tales om teateroplevelsen bagefter, med mig og med dig, der læser dette essay.
med latter, med gys, med de måder, hvor på der arbejdes med og tales om teateroplevelsen bagefter, med mig og med dig, der læser dette essay.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 62-69 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 0332-5296 |
Status | Udgivet - dec. 2022 |
Emneord
- Børn og unge
- at blive til som en bølgende bevægelse
- Læring, pædagogik og undervisning
- Teater, scenekunst i skolen
- Æstetik, design og medier
- Teater publikum, tilblivelser