Abstract
Med udgangspunkt I en diskussion af hvad kommunikativ kompetence i en digital verden indebærer og hvordan man kan styrke elevers retoriske kompetencer her, er Ciceros pentagon blevet brugt som udgangspunkt for udviklingen af et didaktisk planlægningsværktøj for læreren til brug for planlægningen af et forløb omkring digital skrivning, eksemplificeret ud fra et afprøvet forløb om blogskrivning i to 8. klasser
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Digital skrivedidaktik |
Redaktører | Jens Jørgen Hansen |
Antal sider | 24 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | 24 jan. 2018 |
Sider | 179-202 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-5140-4 |
Status | Udgivet - 24 jan. 2018 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Medier, kommunikation og sprog
- Læring, pædagogik og undervisning