At have en stemme i klassen - fagligt og socialt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

I dette kapitel demonstreres det, hvordan ordblinde elever kan stilladseres til at finde både deres faglige og sociale stemmer i klassen igennem faglige forløb, hvor ordforrådet opbygges og fastholdes. Fra danskfaget gives eksempler inspireret af dialogisk undervisning, hvor eleven bliver bevidstgjort om sin faglige stemme i arbejdet med kortprosa. Fra fremmedsprogsundervisningen gives eksempler på gode sprogtilegnelsesstrategier med LST.
OriginalsprogDansk
TitelUndervisning af ordblinde elever i alle fag
RedaktørerHelle Bundgaard Svendsen
Antal sider11
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato2020
Udgave1
Sider103-113
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-500-5360-6
StatusUdgivet - 2020
NavnDidaktikserien

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • LST-strategier
  • engelsk
  • mundtlighed
  • ordblinde
  • sprog
  • sprogtilegnelse

Citationsformater