Abstract
Igennem fænomenologisk aktionsforskning i 2 professionsuddannelser i Danmark, var formålet specifikt at undersøge, hvorledes man kan forstå forholdet mellem forundring og filosofisk undren og innovation- og entreprenørskabsprocesser indenfor menneskefagene.
Undersøgelsens resultat, som denne afrapportering præsenterer, giver indblik i, hvorledes undrings-drevne dialog- og refleksionsformer kan skabe nogle nye og anderledes innovations- og entreprenørskabs-forståelser, deraf følgende nye og anderledes undervisningstilgange i innovation- og entreprenørskabsundervisning samt et mere eksistentiel-fænomenologisk syn på forholdet mellem teori og praksis i en professionsuddannelse.
Undersøgelsens resultat, som denne afrapportering præsenterer, giver indblik i, hvorledes undrings-drevne dialog- og refleksionsformer kan skabe nogle nye og anderledes innovations- og entreprenørskabs-forståelser, deraf følgende nye og anderledes undervisningstilgange i innovation- og entreprenørskabsundervisning samt et mere eksistentiel-fænomenologisk syn på forholdet mellem teori og praksis i en professionsuddannelse.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
---|---|
Antal sider | 234 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-996260-7-6 |
Status | Udgivet - 17 jan. 2017 |
Emneord
- innovation og entreprenørskab