At innovere med hjertet. Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser. - afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt på VIA University College 2013-2015

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiForskningpeer review

61 Downloads (Pure)

Abstract

Igennem fænomenologisk aktionsforskning i 2 professionsuddannelser i Danmark, var formålet specifikt at undersøge, hvorledes man kan forstå forholdet mellem forundring og filosofisk undren og innovation- og entreprenørskabsprocesser indenfor menneskefagene.
Undersøgelsens resultat, som denne afrapportering præsenterer, giver indblik i, hvorledes undrings-drevne dialog- og refleksionsformer kan skabe nogle nye og anderledes innovations- og entreprenørskabs-forståelser, deraf følgende nye og anderledes undervisningstilgange i innovation- og entreprenørskabsundervisning samt et mere eksistentiel-fænomenologisk syn på forholdet mellem teori og praksis i en professionsuddannelse.
OriginalsprogDansk
ForlagAalborg Universitetsforlag
Antal sider234
ISBN (Elektronisk)978-87-996260-7-6
StatusUdgivet - 17 jan. 2017

Emneord

  • innovation og entreprenørskab

Citationsformater