Abstract
Hvordan bidrages til integration gennem uddannelse på de pædagogiske arbejdsmarked? Det er et af de spørgsmål, som forfatterne bag den kvalitative rapport "At knække den danske uddannelses kode", giver deres svar på. Svaret er, at det gøres bl.a. ved at forholde sig bevidst til sine egne kulturelle uddannelseskoder og tage sin egen uddannelsespraksis op til revision løbende.
Forslagene er fremkommet gennem en kvalitativ undersøgelse af en række nydanskeres møde med det danske uddannelsessystem. Projektarbejde, gruppearbejde, problemorientereret og erfaringsbaseret læring var nye kulturelle koder for mange. Rapporten peger på, hvordan nogen har knækket dem, og hvordan flere kunne få hjælp til at gå samme vej gennem en systematisk indsats.
Forslagene er fremkommet gennem en kvalitativ undersøgelse af en række nydanskeres møde med det danske uddannelsessystem. Projektarbejde, gruppearbejde, problemorientereret og erfaringsbaseret læring var nye kulturelle koder for mange. Rapporten peger på, hvordan nogen har knækket dem, og hvordan flere kunne få hjælp til at gå samme vej gennem en systematisk indsats.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Esbjerg |
---|---|
Forlag | CVU Vest Press |
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 66 |
ISBN (Trykt) | 8798978527 |
Status | Udgivet - 2004 |
Emneord
- integration
- interkulturelle forhold
- fastholdelse
- kultur