Projekter pr. år
Abstract
Professionsbacheloruddannelsen i ernæring og sundhed er kendetegnet ved, at læring sker i en vekselvirkning mellem undervisning på uddannelsesinstitutionen og øvelse i professionens praksis. Artiklen beskriver et aktionsforskningsprojekt, hvor studerende på uddannelsen på VIA University College, giver udtryk for, at de oplever det som udfordrende at koble teori og praksis, og at det på trods af de professionsrettede praktikker kan være en udfordring at blive en del af professionen og at finde deres egen professionelle identitet. Forskningsprojektet peger på at koblingen mellem teori og praksis bør styrkes og at professionsidentitet skal prioriteres både på uddannelsen og i praktikkerne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Diætisten |
Udgave nummer | 176 |
Sider (fra-til) | 8-10 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 1395-1169 |
Status | Udgivet - 25 mar. 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- professionsbacheloruddannelse
- professionsdidaktik
- professionsforståelse
- Uddannelse, professioner og erhverv
- professionsbachelor
- professionsdidaktik
- professionsforståelse
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Udvikling af praksis i professionsuddannelser. Et tværgående projekt om udvikling af professionsdidaktik på professionsuddannelser med henblik på de studerendes kvalificering til udvikling i professionen.
Duch, H. (Projektleder), Lang, N. R. (Projektleder), Beck, M. H. (Projektleder), Nielsen, M. T. (Projektleder) & Høyer, H. (Projektdeltager)
01/01/20 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Forskning