At komme ind i professionen. Fra de studerendes perspektiv

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

73 Downloads (Pure)

Abstract

Professionsbacheloruddannelsen i ernæring og sundhed er kendetegnet ved, at læring sker i en vekselvirkning mellem undervisning på uddannelsesinstitutionen og øvelse i professionens praksis. Artiklen beskriver et aktionsforskningsprojekt, hvor studerende på uddannelsen på VIA University College, giver udtryk for, at de oplever det som udfordrende at koble teori og praksis, og at det på trods af de professionsrettede praktikker kan være en udfordring at blive en del af professionen og at finde deres egen professionelle identitet. Forskningsprojektet peger på at koblingen mellem teori og praksis bør styrkes og at professionsidentitet skal prioriteres både på uddannelsen og i praktikkerne.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDiætisten
Udgave nummer176
Sider (fra-til)8-10
Antal sider3
ISSN1395-1169
StatusUdgivet - 25 mar. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • professionsbacheloruddannelse
  • professionsdidaktik
  • professionsforståelse
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • professionsbachelor
  • professionsdidaktik
  • professionsforståelse

Citationsformater