Abstract
I projekt "Læsesucces for ordblinde børn" stilladserede lærere, mentorer og læsevejledere fra 12 skoler ordblinde mellemtrinselevers læseproces med anvendelse af læse og skriveteknologi (LST). Eleverne lyttelæste fagtekster fra forskellige skolefag med fokus på læseprocessen, og i denne artikel udfoldes lyttelæsning og lytte-se-læsning med fagteksterne fra fagene dansk og natur/teknologi. Artiklens formål er at inspirere lærere til at stilladsere læseprocesser for elever med ordblindhed i alle fag og til at kompensere eleverne for den svære afkodning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læsepædagogen |
Vol/bind | 71 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 14-19 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 0106-5092 |
Status | Udgivet - 15 jan. 2023 |
Emneord
- didaktik
- LST
- dysleksi
- lyttelæsning
- læse- og skriveteknologi
- ordblind
- ordblindevenlig didaktik
- Læring, pædagogik og undervisning