At lære at være

Sofia Retz Jakobsen, Marie Toftdahl Sørensen, Mie Sølberg Holgersen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    Artiklen tager udgangspunkt i en undersøgelse foretaget i forbindelse med en masteruddannelse. Jordemoderuddannelsen veksler mellem teori og praksis. Dermed skal de jordemoderstuderende kunne begå sig i to meget forskellige typer af læringsrum med forskellige kulturer og rationaler. Undersøgelsen peger på områder, der med fordel kan sættes fokus på for at gøre overgangen nemmere for de studerende.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftTidsskrift for Jordemødre
    Vol/bind119
    Udgave nummer11
    Sider (fra-til)14-17
    Antal sider4
    ISSN0106-1836
    StatusUdgivet - nov. 2009

    Emneord

    • studerende
    • jordemoderuddannelse
    • praksischok
    • teori praksis

    Citationsformater