Abstract
Ordforrådstilegnelse kræver bevidst og målrettet arbejde. Ifølge forskning indenfor feltet skal der arbejdes bevidst med at udvide elevers ordforråd både i bredden (antal) og i dybden (betydning). Ordtilegnelsesprocessen er derfor kompleks og tidskrævende og kræver et stort og varieret input. Artiklen beskriver fem faktorer af vigtighed ordforrådstilegnelsen og giver eksempler på relevante aktiviteter.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 4 |
Fagblad | Reflex : CFU's magasin og kursusplan for undervisere i grundskolen |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 12-13 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 1601-8737 |
Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- fremmedsprogsundervisning
- ordforrådstilegnelse
- sprogdidaktik
- sprogpædagogik
- sprogtilegnelse