At lære nye ord

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Ordforrådstilegnelse kræver bevidst og målrettet arbejde. Ifølge forskning indenfor feltet skal der arbejdes bevidst med at udvide elevers ordforråd både i bredden (antal) og i dybden (betydning). Ordtilegnelsesprocessen er derfor kompleks og tidskrævende og kræver et stort og varieret input. Artiklen beskriver fem faktorer af vigtighed ordforrådstilegnelsen og giver eksempler på relevante aktiviteter.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
FagbladReflex : CFU's magasin og kursusplan for undervisere i grundskolen
Udgave nummer2
Sider (fra-til)12-13
Antal sider2
ISSN1601-8737
StatusUdgivet - 2011

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • fremmedsprogsundervisning
  • ordforrådstilegnelse
  • sprogdidaktik
  • sprogpædagogik
  • sprogtilegnelse

Citationsformater