At se skoven for bare træer: Potentialer og udfordringer ved at gå i skoven med elever på 6. klassetrin i dansk

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

32 Downloads (Pure)

Abstract

Der har historisk set været fremført mange argumenter for at tage eleverne med ud af skolen i skoletiden. Hvad enten aktiviteten har heddet lejrskole, ekskursion, studietur, udeskole eller ganske enkelt ’at være på tur’, har disse aktiviteter været meget forskelligt fagligt begrundet eller anskuet. I denne artikel betones vigtigheden af at tænke udeskoleaktiviteter i dansk sammen i længere forløb, som foregår både inde og ude. I artiklen inddrages to eksempler på dansk i skoven på 6. klassetrin. Med disse to eksempler fra praksis er det artiklens hensigt at pege på potentialer og udfordringer ved at inddrage ture i skoven som del af danskfaglige undervisningsforløb.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
TidsskriftUCN PERSPEKTIV
Udgave nummer3
Sider (fra-til)34-41
Antal sider8
ISSN2446-2977
DOI
StatusUdgivet - 2018

Emneord

  • udeskole

Citationsformater