Abstract
På modul 10 i 2008-uddannelsen er temaet den akutte og kritisk syge patient og herunder den døende patient. I artiklen beskrives overvejelser over denne undervisning i Færdighedslaboratoriet. Her skabes et rum, hvor de studerende er i en vekslen mellem fælles refleksion, hvor belægget hentes i den læste teori og en afprøvning af teoriernes anbefalinger i praksis. Oplevelserne i Færdighedslaboratoriet og evalueringerne efter det i forsommeren nyligt overstået modul 10 på Sygeplejeskolen i Århus viser, at denne undervisningsform giver stort udbytte for de studerende og skaber en refleksion, der ville være vanskelig at skabe i klasserummet
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | årgang 21 |
Udgave nummer | nr. 3 september 2010 |
Sider (fra-til) | 10-13 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 2010 |
Emneord
- Sygdom, sundhedsvidenskab og sygepleje
- færdighedslaboratoriet
- pleje af døende
- sygeplejeuddannelsen
- uddannelse