Abstract
Hvilken forskningsbaseret viden kan identificeres om sammenhænge mellem matematiklæreres målorientering, elevers målorientering og elevernes læringsmæssige udbytte? Den nye skolereform i Danmark har skabt et øget fokus på mål i matematikundervisningen. Formålet med denne artikel er at
beskrive potentialer og udfordringer ved mål i matematikundervisning. Artiklen er en sammenfatning af et systematisk review om målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning og stiller skarpt på hvordan elevers opfattelser af målstrukturer i klasserummet har indflydelse på deres målorientering.
Der identificeres fire temaer fra den internationale forskning som relateres til skolereformen.
beskrive potentialer og udfordringer ved mål i matematikundervisning. Artiklen er en sammenfatning af et systematisk review om målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning og stiller skarpt på hvordan elevers opfattelser af målstrukturer i klasserummet har indflydelse på deres målorientering.
Der identificeres fire temaer fra den internationale forskning som relateres til skolereformen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 7-23 |
Antal sider | 17 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- matematik