Abstract
Artiklens formål er at beskrive baggrunden for og resultaterne af en ny samarbejdsaftale mellem kliniksteder og sygeplejerskeuddannelsen ved UC SYD i Esbjerg (uddannelsen). Evalueringsresultaterne viser, at samarbejdsaftalen understøtter håndteringen af udfordrende kliniske uddannelsesforløb og indfrier et tættere samarbejde mellem parterne. De kvalitative fund peger på, at det bringer fokus på individet og den enkelte sygeplejestuderendes (studerende) specifikke udfordringer og behov. Det viser sig desuden, at samarbejdet omkring de udfordrende uddannelsesforløb dels bidrager til at understøtte den studerendes fastholdelse i studiet og dels kvalitetssikrer den proces, hvor enkelte studerende nødvendigvis må vejledes til pause i uddannelsen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 33 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 9-12 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 2246-2155 |
Status | Udgivet - 7 jun. 2022 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv