Abstract
I artiklen tager vi problemstillingen vedrørende nyuddannede sygeplejerskers begrænsede interesse for at arbejde i kommunalt regi med fokus på kvalitet i ældreomsorg op, og vi diskuterer, hvordan adjunkter og lektorer ved sygeplejerskeuddannelsen i den didaktiske tilrettelæggelse af 2016 uddannelsen kan stimulere de studerendes interesse herfor. Artiklens budskab er, at kvalitet og interesse skabes igennem påvirkning af de studerendes antagelser om ældreomsorg, af de studerendes teoretiske viden og rollemodellers attitude
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 17-21 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - aug. 2016 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- bekendtgørelse 2016
- didaktik
- sygepleje
- uddannelse
- ældreomsorg