Abstract
Artiklen viser med udgangspunkt i praksiseksempler, at vi ikke kan forvente, at unge der deltager i en aktivitet får udbytte af aktiviteten i karrierelæringsøjemed.
Artiklen peger på, at der er uudnyttet potentiale i de aktiviteter, der finder sted i vejledning og UEA. Dette perspektiv suppleres af to eksempler på, hvordan der konkret kan arbejdes med at fokusere, understøtte og kvalificere de unges refleksion i karrierelæringsøjemed, og i forlængelse heraf hvordan dette kan danne grundlag for at arbejde med forberedelse og efterbehandling af vejledningsaktiviteter.
Artiklen peger på, at der er uudnyttet potentiale i de aktiviteter, der finder sted i vejledning og UEA. Dette perspektiv suppleres af to eksempler på, hvordan der konkret kan arbejdes med at fokusere, understøtte og kvalificere de unges refleksion i karrierelæringsøjemed, og i forlængelse heraf hvordan dette kan danne grundlag for at arbejde med forberedelse og efterbehandling af vejledningsaktiviteter.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 1 nov. 2014 |
Status | Udgivet - 1 nov. 2014 |