TY - RPRT
T1 - At udvikle normkritisk evalueringskultur i dagtilbud
T2 - en interventionsetnografisk analyse af muligheder og udfordringer: delrapport 3
AU - Hamilton, Stine Del Pin
AU - Padovan-Özdemir, Marta
PY - 2022/4
Y1 - 2022/4
N2 - Nærværende forskningsrapport fremlægger forskerteamets overvejelser med at tilrettelægge og gennemføre et forsknings- og udviklingssamarbejde med pædagoger og institutionsledere, som har deltaget i projektet som medforskere. Endvidere præsenteres en tematisk analyse af, hvad normkritiskevalueringskultur i dagtilbud bliver til, når den møder den pædagogiske virkelighed. Således retter forskningsrapporten sig til dagtilbudsledere, pædagogiske udviklingskonsulenter, pædagoger, pædagogstuderende, og studerende på videregående pædagogiske uddannelser med interesse for normkritik, evalueringskultur og forskning og udvikling med praksis.
AB - Nærværende forskningsrapport fremlægger forskerteamets overvejelser med at tilrettelægge og gennemføre et forsknings- og udviklingssamarbejde med pædagoger og institutionsledere, som har deltaget i projektet som medforskere. Endvidere præsenteres en tematisk analyse af, hvad normkritiskevalueringskultur i dagtilbud bliver til, når den møder den pædagogiske virkelighed. Således retter forskningsrapporten sig til dagtilbudsledere, pædagogiske udviklingskonsulenter, pædagoger, pædagogstuderende, og studerende på videregående pædagogiske uddannelser med interesse for normkritik, evalueringskultur og forskning og udvikling med praksis.
KW - pædagogisk arbejde
KW - evalueringskultur
KW - ligestilling
KW - mangfoldighed
KW - normkreativitet
KW - normkritik
KW - dagtilbud
KW - evaluering
M3 - Rapport
BT - At udvikle normkritisk evalueringskultur i dagtilbud
PB - VIA University College
CY - Aarhus
ER -