At undervise i en verden uden rigtigt og forkert: Kreativitetens paradoks

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Med udgangspunkt i et projekt med musik og teknologi på Skolen ved Tuse Næs diskuteres i artiklen, hvorledes kreativitet må forståes og faciliteres i en nutidig kontekst. Der peges på det paradoksale forhold, at børnene på en gang både skal lære og følge og bryde regler for at leve op til senmoderne succeskriterier for kreativitet, og der afsøges mulige måder hvormed underviseren kan navigere i dette flertydige læringsrum.
OriginalsprogDansk
TitelFag og Faglighed i Bevægelse : Om udviklingen af Pædagoguddannelsen i mødet med pædagogisk praksis
RedaktørerBennye Austring, Jimmy Krab
Antal sider15
Publikationsdato2013
ISBN (Trykt)978-87-92717-16-0
ISBN (Elektronisk)978-87-927-1717-7
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • kreativitet

Citationsformater