Projekter pr. år
Abstract
Denne artikel introducerer programundervisning som en metode i naturfaglig læsning. Inspireret af et amerikansk multistrategiprogram, CORI (Concept-Oriented Reading Instruction) beskrives, analyseres og eksemplificeres, hvordan man – på baggrund af forskningsbaseret viden om undervisning i læsestrategier – kan arbejde i en dansk kontekst. Formålet er at vise et konkret eksempel på et strategiprogram, der kan implementeres i et samarbejde mellem dansklæreren og naturfagslæreren, med henblik på at øge elevernes brug af læsestrategier og engagement, så udbyttet af læsningen kvalificeres.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Andet | Fællesskrift |
Udgave nummer | Faglig læsning |
Sider (fra-til) | 33-37 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1398-1056 |
Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- læsning
- faglig læsning
- læsestrategi
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Strategisk læring i naturfag (faglig læsning)
Beermann, H. (Projektdeltager) & Corfitsen, M. (Projektdeltager)
01/08/11 → 01/08/12
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil