At være nogen andres projekt: Anmeldelse af: Christian Aabro (red.): ”Læring i daginstitutioner – et erobringsforsøg,” Dafolo Forlag 2014, 188 sider

    Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelse

    2 Downloads (Pure)

    Abstract

    Antologien "læring i daginstitutioner" er redigeret af Christian Aabro, som i bogens indledning har rigtig godt fat om dette "læretidsproblem", han taler bl.a. om tidens hidsige læringsoptimering i en organisk metafor. At optimere og effektivisere læring og læreprocesser drejer sig kort fortalt om tid. Læretiden skal afkortes, helst reduceres til et absolut minimum. Set fra økonomiens benhårde konkurrence- og nyttesynspunkt er det ikke en udfordring, men et regulært problem, at sådan noget som erkendelse og læring tager tid.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk pædagogisk Tidsskrift
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)68-69
    Antal sider2
    ISSN0904-2393
    StatusUdgivet - 1 sep. 2014

    Citationsformater