Autentisk kommunikation og fokus på fagligt ordforråd: Eksempler fra skolens engelskundervisning

Søren Hattesen Balle, Merete Olsen, Inge Fotel Alfredsen, Lise Østbirk Bencard

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen beskriver et udviklingsprojekt med udgangspunkt i tværfaglighed, internationalt samarbejde og kommunikativ kompetence i skolens engelskundervisning. Projektet var et forsknings- og udviklingsprojekt under læreruddannelsen, som havde fokus på at understøtte tilegnelse af et fagspecifikt ordforråd og udvikle undersøgelseskompetence hos danske og finske skoleelever på mellemtrinnet. Målet var kommunikativ performativitet i en autentisk kontekst, hvor brugen af sproget blev meningsfuld for eleverne.
OriginalsprogEngelsk
BogserieSprogforum
Udgave nummer70
Sider (fra-til)47-55
Antal sider9
ISSN0909-9328
StatusUdgivet - 22 jun. 2020

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater