Abstract
Bæredygtighed og klimaudfordringer er centrale elementer i naturfag. Der er allerede skoler, der arbejder med at implementere FN's 17 verdensmål i forsøget på at omstille sig til den grønne udvikling i retning af bæredygtighed. FN's organisation for uddannelse, videnskab, kultur og kommunikation (UNESCO), arbejderfor en mere bæredygtig fremtid. Gennem arbejdet med bæredygtig uddannelse og udvikling skal eleverne udviklekompetencer og færdigheder knyttet til bæredygtighedsspørgsmål som klimaændringer, biologisk mangfoldighed, vejrkatastrofer, rent drikkevand, kulturelmangfoldighed og bæredygtig urbanisering (UNESCO, 2019).
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Kaskelot |
Vol/bind | 243 |
Sider (fra-til) | 42-44 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0106-0023 |
Status | Udgivet - 30 dec. 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Bæredygtig undervisning