Bæredygtig udvikling i naturfag

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

78 Downloads (Pure)

Abstract

Bæredygtighed og klimaudfordringer er centrale elementer i naturfag. Der er allerede skoler, der arbejder med at implementere FN's 17 verdensmål i forsøget på at omstille sig til den grønne udvikling i retning af bæredygtighed. FN's organisation for uddannelse, videnskab, kultur og kommunikation (UNESCO), arbejderfor en mere bæredygtig fremtid. Gennem arbejdet med bæredygtig uddannelse og udvikling skal eleverne udviklekompetencer og færdigheder knyttet til bæredygtighedsspørgsmål som klimaændringer, biologisk mangfoldighed, vejrkatastrofer, rent drikkevand, kulturelmangfoldighed og bæredygtig urbanisering (UNESCO, 2019).
OriginalsprogDansk
TidsskriftKaskelot
Vol/bind243
Sider (fra-til)42-44
Antal sider3
ISSN0106-0023
StatusUdgivet - 30 dec. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Bæredygtig undervisning

Citationsformater