Bæredygtighed på bestilling

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidlingpeer review

Abstract

Begrebet bæredygtighed væver sig ind og ud af pædagogikken for tiden. Men hvorfor skal pædagoger egentligt arbejde med bæredygtighed? Måske er bæredygtighedsdagsordenen i pædagogisk arbejde i første omgang politisk bestillingsarbejde, men ville det i virkeligheden være mere – ja, bæredygtigt – hvis politikerne var nysgerrige på, hvordan det giver mening for praksis at arbejde med bæredygtighed? Peter Hornbæk Frostholm argumenterer for, at pædagogerne i højere grad skal være med til at sætte dagsordenen for det pædagogiske arbejde med bæredygtighed.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPædagogisk extrakt
Udgave nummer18
Sider (fra-til)37-39
Antal sider3
ISSN2246-7920
StatusUdgivet - 25 jun. 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • bæredygtighed

Citationsformater