Abstract
Begrebet bæredygtighed væver sig ind og ud af pædagogikken for tiden. Men hvorfor skal pædagoger egentligt arbejde med bæredygtighed? Måske er bæredygtighedsdagsordenen i pædagogisk arbejde i første omgang politisk bestillingsarbejde, men ville det i virkeligheden være mere – ja, bæredygtigt – hvis politikerne var nysgerrige på, hvordan det giver mening for praksis at arbejde med bæredygtighed? Peter Hornbæk Frostholm argumenterer for, at pædagogerne i højere grad skal være med til at sætte dagsordenen for det pædagogiske arbejde med bæredygtighed.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Pædagogisk extrakt |
Udgave nummer | 18 |
Sider (fra-til) | 37-39 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 2246-7920 |
Status | Udgivet - 25 jun. 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- bæredygtighed