Abstract
I oplægget præsenteres et aktuelt forskningsprojekt, som undersøger, hvorledes børneperspektiver konstrueres og anvendes i en kommunes evalueringspraksis i forbindelse med evaluering af pædagogiske læreplaner i daginstitutioner. Projektets datagrundlag hentes fra observationer, interview og dokumentanalyser på forvaltningsniveau, de involverede ledelseslag samt praksis på institutionsniveau. Projektet foregår i regi af VIA, Forskningsprogrammet: Evaluering, dokumentation og evidens. De foreløbige resultater peger i retning af, at børneperspektiver - trods mange gode viljer - fremtræder som et både meget varieret og implicit fænomen i pædagogisk evaluering.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 16 sep. 2017 |
Status | Udgivet - 16 sep. 2017 |
Begivenhed | Dansk evalueringsselskabs årskonference 2017: Skaber evaluering værdi - kolding Varighed: 14 sep. 2017 → 16 sep. 2017 http://www.danskevalueringsselskab.dk/konference-2017-0 |
Konference
Konference | Dansk evalueringsselskabs årskonference 2017 |
---|---|
Lokation | kolding |
Periode | 14/09/17 → 16/09/17 |
Internetadresse |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- børneperspektiver
- daginstitutioner
- evaluering
- læreplaner