Børneperspektiver i evaluering: - Med pædagogiske læringsplaner i daginstitutioner som case

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

Abstract

I oplægget præsenteres et aktuelt forskningsprojekt, som undersøger, hvorledes børneperspektiver konstrueres og anvendes i en kommunes evalueringspraksis i forbindelse med evaluering af pædagogiske læreplaner i daginstitutioner. Projektets datagrundlag hentes fra observationer, interview og dokumentanalyser på forvaltningsniveau, de involverede ledelseslag samt praksis på institutionsniveau. Projektet foregår i regi af VIA, Forskningsprogrammet: Evaluering, dokumentation og evidens. De foreløbige resultater peger i retning af, at børneperspektiver - trods mange gode viljer - fremtræder som et både meget varieret og implicit fænomen i pædagogisk evaluering.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato16 sep. 2017
Antal sider25
StatusUdgivet - 16 sep. 2017
BegivenhedDansk evalueringsselskabs årskonference 2017: Skaber evaluering værdi - kolding
Varighed: 14 sep. 201716 sep. 2017
http://www.danskevalueringsselskab.dk/konference-2017-0

Konference

KonferenceDansk evalueringsselskabs årskonference 2017
Lokationkolding
Periode14/09/1716/09/17
Internetadresse

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater

Lund, J. H., & Andersen, D. D. D. (2017). Børneperspektiver i evaluering: - Med pædagogiske læringsplaner i daginstitutioner som case. Afhandling præsenteret på Dansk evalueringsselskabs årskonference 2017, .