Børneperspektiver i professionspraksis

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Denne artikel introducerer til en række aspekter, der kan være relevante at reflektere over, når der arbejdes med børneperspektiver i socialrådgiveres, læreres og pædagogers praksis. Børneperspektiver indkredses i artiklen til at dreje sig om voksnes bestræbelser på at se og høre, forstå og indleve sig i, hvordan verden ser ud for barnet. Børneperspektivarbejdet i de tre professioner rummer såvel overlap som forskelligheder, hvilket belyses og diskuteres i artiklen. Artiklen leder frem til konstruktionen af en analytisk spørge og -refleksionsramme, der kan anvendes i såvel det monofaglige som det tværprofessionelle arbejde med børneperspektiver.
OriginalsprogDansk
TitelTværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge : – en studiebog
RedaktørerJens H. Lund
ForlagTurbine Forlaget
Publikationsdato2016
ISBN (Trykt)9788740611007
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • pædagogisk arbejde
  • børneperspektiver
  • udsatte børn

Citationsformater