Aktiviteter pr. år
Abstract
Kaptiltet tager udgangspunkt i betragtningen om, at det gode skoleliv i høj grad relaterer sig til elevens oplevelse af mening samt oplevelse af at være nogen og at kunne noget. Kapitlet belyser tre betydningsfulde roller, som børn og unge skal udfylde i skolen - rollen som arbejder, rollen som leger og rollen som selvhjulpen - samt de faktorer, som spiller ind på børn og unges muligheder for at udfylde disse roller.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | En skole i bevægelse : læring, trivsle og sundhed |
Redaktører | Anette Schulz, Jesper von Seelen |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | okt. 2017 |
Sider | 81-96 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-5100-8 |
Status | Udgivet - okt. 2017 |
Begivenhed | Konference i skolereformens fodspor: Læring, trivsel og sundhed - Varighed: 1 nov. 2017 → 1 nov. 2017 https://www.ucsyd.dk/forskning/videncenter-for-sundhedsfremme/artikel/i-skolereformens-fodspor-konference-1/ |
Konference
Konference | Konference i skolereformens fodspor |
---|---|
Periode | 01/11/17 → 01/11/17 |
Internetadresse |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- børn i udsat position
- børns roller
- indskoling
- Sundhed, ernæring og livskvalitet
- aktivitetsfærdigheder
Aktiviteter
- 1 Konference
-
Konference i skolereformens fodspor
Sønnichsen, L. H. (Deltager)
1 nov. 2017Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference