Børns forskellige roller i skolen og det at være og kunne

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kaptiltet tager udgangspunkt i betragtningen om, at det gode skoleliv i høj grad relaterer sig til elevens oplevelse af mening samt oplevelse af at være nogen og at kunne noget. Kapitlet belyser tre betydningsfulde roller, som børn og unge skal udfylde i skolen - rollen som arbejder, rollen som leger og rollen som selvhjulpen - samt de faktorer, som spiller ind på børn og unges muligheder for at udfylde disse roller.
OriginalsprogDansk
TitelEn skole i bevægelse : læring, trivsle og sundhed
RedaktørerAnette Schulz, Jesper von Seelen
Antal sider16
UdgivelsesstedKbh.
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdatookt. 2017
Sider81-96
ISBN (Trykt)978-87-500-5100-8
StatusUdgivet - okt. 2017
BegivenhedKonference i skolereformens fodspor: Læring, trivsel og sundhed -
Varighed: 1 nov. 20171 nov. 2017
https://www.ucsyd.dk/forskning/videncenter-for-sundhedsfremme/artikel/i-skolereformens-fodspor-konference-1/

Konference

KonferenceKonference i skolereformens fodspor
Periode01/11/1701/11/17
Internetadresse

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Sundhed, ernæring og livskvalitet

Citationsformater