Børns læring - et interaktionistisk perspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

1 Downloads (Pure)

Abstract

Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde. Kapitlet giver bud på definitioner og anskuer læring og udvikling i et interaktionistisk perspektiv. Der eksemplificeres med begrebet om nærmeste udviklingszone hvordan pædagogen kan interagere meningsfuldt i relationen og kommunikationen med børn.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogens grundfaglighed : grundbog til pædagoguddannelsen
RedaktørerIda Kornerup, Torben Næsby
Antal sider29
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato9 aug. 2014
Sider96 - 126
ISBN (Trykt)9788771600162
StatusUdgivet - 9 aug. 2014
NavnDen professionelle pædagog

Emneord

  • læring

Citationsformater