Bachelorprojekt i læreruddannelsen: meningsfulde sammenhænge og pædagogisk intentionalitet

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

Abstract

I kontekst af to nye initiativer med PBB i læreruddannelsen, hhv. åben prøve og forløb frem mod denne i Aarhus og samarbejde med videncentre i Silkeborg, er de følgende spørgsmål blevet undersøgt:
* Hvad karakteriserer de lærerstuderendes erfaringer fra BA forløbet, herunder med de to ”nye initiativer ”?
* Hvilke udfordringer og muligheder kan identificeres?
*Oplever de studerende meningsfulde sammenhænge i bachelorforløbet/rammesat af de to initiativer, og i givet fald på hvilke måder?
* I hvilken grad og hvordan formulerer de studerende sig om (udvikling af) egen pædagogiske intentionalitet?
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2019
StatusUdgivet - 2019
BegivenhedVidencenterdag - Profession & Uddannelse - VIA, Silkeborg, Danmark
Varighed: 2 dec. 20192 dec. 2019

Seminar

SeminarVidencenterdag - Profession & Uddannelse
LokationVIA
LandDanmark
BySilkeborg
Periode02/12/1902/12/19

Emneord

  • læreruddannelsen

Citationsformater