Bachelorprojektet i læreruddannelsen: en håndbog

Jesper Boding (Redaktør), Niels Mølgaard (Redaktør), Søren Pjengaard (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingAntologiForskningpeer review

Abstract

Som lærerstuderende skal du som afslutning på din uddannelse udarbejde et skriftligt professionsbachelorprojekt med udgangspunkt i en konkret empirisk problemstilling. Igennem projektet forventes du at reflektere over resultater fra egne og andres konkrete forsknings- og udviklingsprojekter og forskningsbaseret litteratur inden for grundskoleområdet. Vi ønsker med denne håndbog for bachelorskrivere sammen med dig at udforske, hvad der kendetegner et godt bachelorprojekt i læreruddannelsen i Danmark. Udforskningen skal udfordre og udvikle din viden om, hvorfor og særligt hvordan du skriver et bachelorprojekt. Vi håber, at du med læsningen af denne håndbog oplever, at dit afsluttende projekt i læreruddannelsen bliver en meningsfuld og værdifuld undersøgelse af relevante lærerfaglige problemstillinger, som du selvstændigt og i samarbejde med andre undersøger og formidler.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Antal sider207
ISBN (Trykt)978-87-412-7202-3
StatusUdgivet - maj 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Akademisk skrivning
  • akademisk arbejdsmåde
  • analysekompetence
  • bachelorprojektet i læreruddannelsen
  • formidlingskompetence
  • håndbog
  • metode
  • teori og praksis
  • udviklingskompetence
  • undersøgelseskompetence
  • vejledning

Citationsformater