Banen er kridtet op til kamp

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til nyhedsbrev, magasin el.lign.

Abstract

Nike og Adidas kæmper en intens kamp. Næste slag står ved VM i fodbold. Forsker Kenneth Cortsen diskuterer corporate brands.

Sportsindustrien er synonym med corporate brands som Nike, Adidas og Puma. Jeg har selv besøgt de tre virksomheders hovedkvarter, hvorigennem jeg fik indblik i deres strategiske tilgang til alle afskygninger af sportsverdenen, hvilket har været vitale byggesten mod en god position i global sport. I den forbindelse er vores postmoderne forbrugssamfund og sportens passionerede konsistens med til at understøtte disse virksomheders globale positionering og brandstyrke i en kraftigt voksende sportsindustri.
OriginalsprogDansk
MagasinSport Executive
Udgave nummer3
Sider (fra-til)46-49
Antal sider4
StatusUdgivet - mar. 2014

Emneord

  • Erhvervsliv, handel og økonomi
  • Adidas
  • Kenneth Cortsen
  • Lionel Messi
  • Nike
  • Puma
  • VM i fodbold
  • kommercialisering
  • sportsbranding
  • sportsmanagement
  • sportsøkonomi

Citationsformater