Abstract
Nike og Adidas kæmper en intens kamp. Næste slag står ved VM i fodbold. Forsker Kenneth Cortsen diskuterer corporate brands.
Sportsindustrien er synonym med corporate brands som Nike, Adidas og Puma. Jeg har selv besøgt de tre virksomheders hovedkvarter, hvorigennem jeg fik indblik i deres strategiske tilgang til alle afskygninger af sportsverdenen, hvilket har været vitale byggesten mod en god position i global sport. I den forbindelse er vores postmoderne forbrugssamfund og sportens passionerede konsistens med til at understøtte disse virksomheders globale positionering og brandstyrke i en kraftigt voksende sportsindustri.
Sportsindustrien er synonym med corporate brands som Nike, Adidas og Puma. Jeg har selv besøgt de tre virksomheders hovedkvarter, hvorigennem jeg fik indblik i deres strategiske tilgang til alle afskygninger af sportsverdenen, hvilket har været vitale byggesten mod en god position i global sport. I den forbindelse er vores postmoderne forbrugssamfund og sportens passionerede konsistens med til at understøtte disse virksomheders globale positionering og brandstyrke i en kraftigt voksende sportsindustri.
Emneord
- Erhvervsliv, handel og økonomi
- Adidas
- Kenneth Cortsen
- Lionel Messi
- Nike
- Puma
- VM i fodbold
- kommercialisering
- sportsbranding
- sportsmanagement
- sportsøkonomi