Barn på isflage: Differentieret undervisning i fremstilling i 1.-6. klasse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Differentieret undervisning i fremstilling bliver mulig, hvis læreren sørger for, at opgaverne er interessante og opleves som vedkommende af eleverne - for så er der større sandsynlighed for , at de involverer sig og tager ejerskab over deres tekst. Det giver læreren et reelt billede ad, hvad hver enkelts udfordringer og potentialer er. Den interessante opgave kan tilpasses ved at indskrænke forventninger til omfang eller tilføjer støtte, fx i form af støttetekst til de elever, der har behov for det.
OriginalsprogDansk
TitelUndervisningsdifferentiering i dansk : Teori og praksis
RedaktørerMartin Jørgensen, Inger Maibom
Antal sider13
ForlagKvaN
Publikationsdatookt. 2018
Sider100-113
ISBN (Trykt)978-87-92871-91-6
StatusUdgivet - okt. 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Danskfaget
  • Differentiering
  • Fremstilling
  • Indskolingen
  • Skrivning

Citationsformater