Abstract
Differentieret undervisning i fremstilling bliver mulig, hvis læreren sørger for, at opgaverne er interessante og opleves som vedkommende af eleverne - for så er der større sandsynlighed for , at de involverer sig og tager ejerskab over deres tekst. Det giver læreren et reelt billede ad, hvad hver enkelts udfordringer og potentialer er. Den interessante opgave kan tilpasses ved at indskrænke forventninger til omfang eller tilføjer støtte, fx i form af støttetekst til de elever, der har behov for det.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Undervisningsdifferentiering i dansk : Teori og praksis |
Redaktører | Martin Jørgensen, Inger Maibom |
Antal sider | 13 |
Forlag | KvaN |
Publikationsdato | okt. 2018 |
Sider | 100-113 |
ISBN (Trykt) | 978-87-92871-91-6 |
Status | Udgivet - okt. 2018 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Danskfaget
- Differentiering
- Fremstilling
- Indskolingen
- Skrivning