Barns tankar om ekologiska processer

Bidragets oversatte titel: Børn og økologi: børns tanker om økologiske processer

Lisbeth Bering (Oversætter), Gustav Helldén

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogForskning

    Abstract

    Bogen indledes med en oversigt over forskning om læring i naturvidenskab, herunder gennemgås blandt andet Piagets teorier. Herefter følger Helldéns undersøgelser af elevforestillinger om økologiske processer. Helldén har interviewet eleverne om livsbetingelser og vækst, nedbrydning i naturen og om planternes udvikling og blomsternes funktion. Bogens sidste kapitler er skrevet af oversætteren, og omhandler elevernes egne forklaringer på udviklingen af deres forståelse - på baggrund af Helldéns nyere forskning. Bogen bygger på Helldéns PhD projekt.
    Bidragets oversatte titelBørn og økologi: børns tanker om økologiske processer
    OriginalsprogSvensk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagL&R Uddannelse
    Udgave1.
    Antal sider128
    ISBN (Trykt)87-25-00107-8
    StatusUdgivet - 1994
    NavnTjørneserien

    Emneord

    • læring
    • hverdagsforståelser i økologi
    • konstruktivisme
    • naturfagsdidaktik

    Citationsformater