Bedre trivsel for alle: et aktionsforskningsprojekt i skolens liv, nye åbninger for pædagogen i skolen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Projektet rammesætter samarbejdet mellem lærere og pædagoger i et inklusionsprojekt, der har eksperimenteret med ny praksis. den kritisk utopiske aktionsforskningsform synliggøre åbninger for pædagogerne. forfatterne pointerer, at det let kan ende med den traditionelle arbejdsdeling, hvor pædagogerne tager sig af det sociale, lærerne det faglige. i projektet lykkedes det at sammenkoble lærer- og pædagogfagligheden. et vigtigt element heri er, at de to fagligheder kunne mødes med henblik på drøftelser og refleksion i dagligdagen.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer7
    TidsskriftUnge Paedagoger
    Vol/bindårg. 77
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)53-63
    Antal sider9
    ISSN0106-5386
    StatusUdgivet - 2016

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • Børn og unge

    Citationsformater