Abstract
Det er seks år siden bekendtgørelsen for PLC trådte i kraft. I 2014 var der fokus på den nye skolereform, der medførte en markant ændring af diskursen omkring folkeskolen fra undervisning til læring. Det betød et stærkt fokus på målstyret undervisning og synlig læring, på en længere og mere varieret skoledag, på bevægelse og understøttende undervisning. Samme diskurs præger beskrivelsen af indhold og opgaver i bekendtgørelsen. Den markerer PLC’s udviklingsorienterede fokus under en reformdiskurs.
Er det mon stadig det, vi og skolerne har mest brug for? Eller er tiden moden til en revision af bekendtgørelse og uddannelse for at skabe rammer for en mere eksperimenterende læringsforståelse på PLC? Rammer, der kan genskabe balancen mellem mål og formål i skolens praksis.
Er det mon stadig det, vi og skolerne har mest brug for? Eller er tiden moden til en revision af bekendtgørelse og uddannelse for at skabe rammer for en mere eksperimenterende læringsforståelse på PLC? Rammer, der kan genskabe balancen mellem mål og formål i skolens praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 22 (2020) |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 72-81 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Medier, kommunikation og sprog
- Læring, pædagogik og undervisning
- PLC