Abstract
Det danske redningsberedskab vil gerne blive endnu bedre til at udvikle og kvalitetssikre indsatsen mod ulykker og katastrofer. Projektet ”Beredskabsfaglig Evaluering og Praksisudvikling” har derfor analyseret hvordan opsamling, bearbejdning og deling af viden og erfaringer fra operative indsatser kan ske på en udviklende og enkel måde. I forlængelse heraf har projektet udviklet 10 nye eveluerings- og læringsværktøjer, som kan bruges enkeltvist eller samlet efter det enkelte redningsberedskabs behov og ønsker.
Det overordnede formål med projektet, der blev afsluttet i november 2013, var at understøtte og udvikle den metode, som beredskaberne benytter til evaluering. Med metode forstås her den fremgangsmåde, som medarbejdere benytter til indsamling, bearbejdning og deling af viden og erfaringer. Kernen i dette arbejde er ikke fejlfinding med henblik på sanktioner, men tværtimod et systematisk arbejde rettet mod at finde de læringspunkter, som kan understøtte og udvikle beredskabernes kerneydelser.
Det overordnede formål med projektet, der blev afsluttet i november 2013, var at understøtte og udvikle den metode, som beredskaberne benytter til evaluering. Med metode forstås her den fremgangsmåde, som medarbejdere benytter til indsamling, bearbejdning og deling af viden og erfaringer. Kernen i dette arbejde er ikke fejlfinding med henblik på sanktioner, men tværtimod et systematisk arbejde rettet mod at finde de læringspunkter, som kan understøtte og udvikle beredskabernes kerneydelser.
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 147 |
---|---|
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- beredskab
- evaluering
- katastrofer
- kvalitetssikring
- organisationsudvikling