Best practice - et muligt eksempel fra en nordjysk folkeskole?

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Abstract

Om bedste undervisningspraksis i naturfagene kan identificeres som et generelt og gyldigt forhold for alle er yderst tvivlsomt, men en nordjydsk lærergruppe har udviklet nogle undervisningssekvenser med elementer af god praksis, som meget vel kunne kandidere til betegnelsen ”best practice”. Martin Sloth Andersen og hans naturfagskolleger på Karensmindeskolen i Støvring har gennem bl.a. et fælles læseplanssamarbejde opbygget en markant naturfagskultur på skolen.
Projektet ”Naturfag på kryds og tværs”, som bla. afføder denne artikel, har som formål at identificere og karakterisere elementer af god praksis fra dansk naturfagsundervisning.
”Elementer af god praksis” finder man mange af i Støvring, men hvad er det egentlig der gør en bestemt lektion til god undervisning? I det følgende illustreres og karakteriseres eksempler på gode undervisningssekvenser fra Martin S. Andersens lektion ”krible-krable mini-zoo” i 2a på Karensmindeskolen i Støvring.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2009
StatusUdgivet - 2009

Citationsformater