Projekter pr. år
Abstract
I denne artikel kan du læse om, hvordan bevægelse i undervisningen kan bidrage til elevernes læring. Artiklen beskriver centrale teorier om læring, der fører til forskellige bevægelsespraksisser i undervisningen. Efterfølgende diskuteres, hvordan teorierne kan omsættes til praksis ved hjælp af didaktik. Den didaktiske viden kan lærere og pædagoger anvende, når de planlægger og gennemfører bevægelse i undervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 22 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 6-19 |
Antal sider | 14 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - nov. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- bevægelse i undervisningen
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Movement Integration in Education – Different thoughts of learning entail different practices
01/02/22 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Forskning
-
IMOOW!
Jensen, S., Halling, A. C., Høj, B. B., Volshøj, E., Sander, M. N., Bloch, A., Munk, M. & Madsen, K. L.
01/08/17 → 30/06/20
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation