Bevægelse i religionsundervisningen

Peter Green Sørensen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Hvad sker der rent faktisk, når bevægelse integreres i religionsundervisningen? Forfatteren fokuserer først på, hvad bevægelse egentlig er. Her handler bevægelse om, at eleverne skal kunne udtrykke sig nonverbalt om begreber og situationer.
    Eleverne skal have intellektuelle og sansemæssige indtryk, og muligheder for at vise fortolkning af disse i et udtryk. Det sker i to undervisningsforløb, hvor to slags danse og en teaterform er inddraget. I det ene undervisningsforløb står begrebet dom centralt, i det andet er det begrebet mod. Afslutningsvis præsenterer forfatteren projektets foreløbige konklusioner, om betydningen af bevægelse integreret i religionsundervisningen.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer71/2017
    TidsskriftUnge Pædagoger
    Vol/bind2017
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)55-62
    Antal sider8
    ISSN0106-5386
    StatusUdgivet - mar. 2017

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Religionsundervisning, bevægelse, kropslighed.

    Citationsformater