Abstract
Hvad sker der rent faktisk, når bevægelse integreres i religionsundervisningen? Forfatteren fokuserer først på, hvad bevægelse egentlig er. Her handler bevægelse om, at eleverne skal kunne udtrykke sig nonverbalt om begreber og situationer.
Eleverne skal have intellektuelle og sansemæssige indtryk, og muligheder for at vise fortolkning af disse i et udtryk. Det sker i to undervisningsforløb, hvor to slags danse og en teaterform er inddraget. I det ene undervisningsforløb står begrebet dom centralt, i det andet er det begrebet mod. Afslutningsvis præsenterer forfatteren projektets foreløbige konklusioner, om betydningen af bevægelse integreret i religionsundervisningen.
Eleverne skal have intellektuelle og sansemæssige indtryk, og muligheder for at vise fortolkning af disse i et udtryk. Det sker i to undervisningsforløb, hvor to slags danse og en teaterform er inddraget. I det ene undervisningsforløb står begrebet dom centralt, i det andet er det begrebet mod. Afslutningsvis præsenterer forfatteren projektets foreløbige konklusioner, om betydningen af bevægelse integreret i religionsundervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 71/2017 |
Tidsskrift | Unge Pædagoger |
Vol/bind | 2017 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 55-62 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - mar. 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Religionsundervisning, bevægelse, kropslighed.