Bevægelse i undervisningen – det går godt i Rebild kommune

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

14 Downloads (Pure)

Abstract

I projekt ”Læring i bevægelse” kortlægges implementerings- og fastholdelsesstrategier på skoler i Rebild kommune. Det fremgår, at kommunens skoler er nået betydeligt længere end landsgennemsnittet med hensyn til implementering. I oktober 2016 offentliggjorde Dansk Skoleidræt og Trygfonden en undersøgelse, der viste, at 58% af skolerne på landsplan angiver, at de opfylder kravet om 45 minutters daglig bevægelse . I undersøgelsen, der er foretaget på skoler i Rebild kommune, fremgår det, at 91% af deltagerne vurderer, at deres skole som helhed i høj grad eller nogenlunde grad har implementeret bevægelse i dagligdagen. Ser man på personalegruppen som helhed og de enkelte undervisere, vurderer 97% af deltagerne, at bevægelse er på vej til at blive en integreret del af undervisningen.
OriginalsprogDansk
Antal sider6
StatusUdgivet - 21 dec. 2016

Emneord

  • Børn og unge
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode

Citationsformater