Abstract
Forskning understøtter i stigende grad de gavnlige effekter af motion og bevægelse. Men valget af bevægelsesaktiviteter; varigheden, kvaliteten, intensiteten, organiseringen mv. er langt fra ligegyldig, hvis formålet med motion og bevægelse skal kunne indfries. Artiklen bidrager med et overblik over det forskningsmæssige grundlag for indførelsen af motion og bevægelse i skolen og peger på nogle overordnede didaktiske principper, når bevægelsesaktiviteterne skal planlægges.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 1 |
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | Årgang 78 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 4-12 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 1 mar. 2017 |
Emneord
- didaktik
- elever
- lærere
- læring
- pædagogik
- studerende
- undervisning
- folkeskolen
- idræt
- lærere
- bevægelse
- fysisk aktivitet
- motion
- motion og bevægelse
- motivation
- trivsel
- efteruddannelse